Amintiri din tranzitie: muzica anilor `90

by

Ieri seara stateam la un pahar de vorba cu nevasta-mea si m-a lovit o chestie. Nu, nu cazuse nimic de pe dulap si nici n-am enervat-o intr-atat incat sa-mi dea cu facaletul in cap. Insa mi-am dat seama ca n-am mai scris de mult un episod din serialul inceput acum cateva luni – amintiri din tranzitie. Si discutand, mi-am amintit si ce subiect nu am atins inca in acest serial: muzica anilor `90, a primilor ani `90. Acei ani in care maneaua nu se inventase inca, curvistinele stateau pe centura unde le era locul, si nu cantau, si incet-incet, cu intarziere de cativa ani, hiturile sfarsitului de deceniu 8 si inceput de deceniu 9 ajungeau si la noi in tara. Casetofon nu aveam, insa auzeam la radio si, din cand in cand, vedeam la televizor, piese care mi s-au intiparit in memorie atat de bine incat acum, cand mai dau de ele pe youtube, ma incearca valuri-valuri de amintiri din anii aceia.

Cu siguranta ca va amintiti Lambada, sau videoclipul acela de la Enigma – Return to innocence cu unicornul si merele care urcau inapoi in copac. Si cu siguranta stiti videoclipul raposatului Michael Jackson, la piesa Black or White. Sau, mai tarziu, hitul Cotton Eyed Joe de la Rednex (pe care dansam la fiecare onomastica sarbatorita acasa la colegi – fiindca mall nu exista, nici cluburi de fitze, nici mcdonalds unde sa ne facem zilele de nastere). Pe vremea aia toata lumea ii zicea Catnaigio, habar n-aveam noi care e titlul adevarat al piesei, si nici nu ne pasa. Ne simteam bine batzaindu-ne pe ea. Nume ca La Bouche va spun ceva? Dar Nana? Dar de piese ca Gimme Hope Joanna, sau Captain Jack, sau I wanna be with you, sau – hai pe asta SIGUR o stiti – Coco Jambo? Johnny B, Mysterious Girl, si cate si mai cate piese care la vremea lor au tinut topurile internationale si au definit gusturile muzicale ale unei generatii. Era era dance in plina desfasurare, si noi eram copii si ne batzaiam, fredonand cu mare aproximatie ce auzeam la radio.

Fun Factory, sau DJ Bobo sunt nume la care azi pustanii stramba din nas. “Ce-i frate cu vechiturile astea? Un Gutza n-ai? Ultima piesa de la Salam? Nimic…esti fraier, frate, nu stii ce-i muzica”. Intre timp am crescut si eu, si mi s-au schimbat radical gusturile muzicale, insa cu toate astea, nu pot sa nu-mi amintesc cu nostalgie de hiturile copilariei, care rasunau in cofetarii, pe plaje, si cam oriunde era un radio sau un casetofon din acela negru cu joc de lumini la boxe (vi le mai amintiti?). E foarte posibil sa fi omis unele din cele mai populare piese ale acelor ani, si de aceea va rog sa adaugati la amintirile mele amintirile voastre, sa facem impreuna un exercitiu colectiv de memorie si sa dezgropam hiturile anilor `90 de dragul consemnarii istoriei recente.

V-am pupat pe portofele, si s-auzim de bine!

Etichete: , , , , , , , , , ,

13 Răspunsuri to “Amintiri din tranzitie: muzica anilor `90”

  1. Domenii .info moka Says:

    Buna, nu vrei sa treci pe domeiu propriu? Mai exact pe domeniu .info COMPLET GRATUIT. Pentru mai multe detalii intra AICI

  2. whiterune Says:

    oo, da, cotanaigio e de rezistenta !! mai pun eu cateva:
    - macarena [nu stiu cum ti-a scapat]
    - hit the road, jack
    - ceva mai multa madonna – gen papa don’t preach, frozen
    - inca putin boney m – rasputin, rivers of babylon
    - de la michael eu am ramas etern prinsa de – they don’t really care about us, cand am vazut la tv clipul si mi s-a parut inca de atunci extraordinar

  3. magdutza Says:

    ace of base, aerosmith, celine dion (putin).
    in anii ’90 era totusi generatia MTV.

  4. Manjusri Says:

    Oly, imi amintesc cu nostalgie de toate formatiile si melodiile de care ai scris tu. :)
    Vin si eu cu: Dr. Alban, 2 Unlimited, Real McCoy, Criss Cross (nu sunt sigur ca asa se scrie – erau 2 baieti care purtau pantalonii invers, cu slitzul in spate).

  5. bastiendarquay Says:

    @andreea: pai piesele alea de boney m le stiau si parintii nostri :) macarena…moaama, alta nebunie, cu dansu’ ala stupizel cu datu’ din maini si facutu’ de trenulete :))
    @magdutza: da, MTV`ul original, fara VJ`i romani, fara emisiuni in romana, si, cel mai important, FARA MUZICA ROMANEASCA :)
    @Manjusri: in afara de faptul ca IAR ai intrat in spam nu stiu cum, va ca vii cu o colectie bogata de nume. De Criss Cross nici nu auzisem. Doctor Alban tin minte ca era tare la moda in fata blocului la un moment dat, la concurenta reala cu Mr. President – Coco Jambo :))

  6. irongates Says:

    Hello Oly, amorphis am fost, acu s-au mai schimbat nişte chestii. So vrei amintiri din vremea mea sau din vremea ta? Că ne despart nişte ani.
    Păi să o luăm cu Pink Floyd, un pic de CCR pentru divertisment, ELP – Musorski, un pic mai în spate Black Sabbath, Nirvana, Cockney Rebel, Deep Purple, Iron Maden, Guns.
    Şi mai aproape, Genesis, Nightwish, Theatre of Tragedy, DCD şi lista e aşa de lungăăăăăă

  7. bastiendarquay Says:

    @irongates a.k.a amorphis: bine ai revenit, una la mana; doua la mana: eu, fiind mai tinerel si influentabil, habar n-aveam ce-i ala rock atunci, asa ca mi-au ramas in minte melodiile generatiei dance :) abia mai tarziu m-am reorientat spre suparaciuni.

  8. irongates Says:

    Dacă mi-a ieşit mie chestia minunată cu metal de calitate, nu ăla cu răcnete aiurea, păi pentru tine e much more easy. Desigur, rămâne o chestie de gusturi! Lista mea e destul de consistentă şi e departe de a fi epuizată şi are în spate o grămadă de muzică de calitate la mine acasă.

  9. bastiendarquay Says:

    @irongates: eheee, am trecut peste racnetele aiurea de muuult :) era misto la un moment dat, imi speriam vecinii cu ele; ulterior, m-am dat pe chestii mai muzicale, gen metal simfonic. Dar ascult cu placere si hippiotenii gen Floyd, Doors, Zeppelin et al. Adevarul e ca azi e mult mai usor sa ai muzica de calitate – toate sunt la un click distanta. Inainte vreme trebuia sa-ti vinzi sufletul vreunui coleg pentru o “banda” sau o “placa” :)

  10. irongates Says:

    Aşa e Oly, meaning chestia cu placa. Nu mai insist.
    Anii 90 mai înseamnă multe chestii, Nightwish, Theatre of Tragedy, DCD, Dark Tranquility, NIN (favoriţii Moşului) Lacrimas Profundere, Lacrimosa, Ramstein, Virgin Black şi uite aşa ne lungim până la Crăciun

  11. irongates Says:

    http://irongates.wordpress.com/2009/08/15/epoca-de-aur-a-rockului/

    nu e vorba de trafic, e Woodstock, a ne jamais oublie

  12. nengeorge@yahoo.com Says:

    traiesc muzica vremurilor acelea.

  13. muzica noua Says:

    muzica noua…

    [...]Amintiri din tranzitie: muzica anilor `90 « Vorba lu’ Oly[...]…

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

