Amintiri din tranzitie – Azi, sucul TEC si bomboanele cu calciu

by

Vecinul de blogosfera I. T. Morar gazduieste din cand in cand discutii cu tema amintiri din comunism. Aveam 3 ani la lovilutie, asa ca n-am amintiri din zona aia. In schimb primii ani `90 mi`i amintesc  cu drag ca fiind anii copilariei mele din spatele blocului A12 de pe strada Marasesti. Pe langa o sumedenie de jocuri cu care ne enervam vecinii comunisti, imi aduc aminte de produsele care au invadat tanara economie de piata romaneasca.

Mai tineti minte sucul TEC? Sifonul ala colorat, la cateva sute de lei (vechi) paharul, pe care il beam toti fara sa ne temem de E-uri, cancere si mai stiu eu ce? Aveam TEC la coltul blocului, aveam TEC peste drum de bloc, aveam TEC in cartierul vecin, la tot pasul era cate`o dugheana cu sifon colorat numai bun de racorit picimea. Cu timpul dughenele s-au transformat in mini-marketuri si sucul cu pricina a disparut.

O alta minune a capitalismului timpuriu erau bomboanele cu calciu. Asa le ziceam noi. Erau niste dropsuri de portocale, care aveau capetele efervescente si te piscau la limba. Nu tin minte exact cat costau, oricum in jurul a 10-20 de lei (vechi) bucata. Iar, se gaseau peste tot, si le mancam in prostie. Cum puneam mana pe ceva maruntis, fuga la Adisim sau la TEC (primele magazine „privatizate” din jurul lui A12) sa ne luam bomboane cu calciu. Bobo stie🙂 au disparut si alea dupa o vreme, le-au inlocuit alte minunatii.

Voi ce amintiri aveti din primii ani `90?

Etichete: , , , , , , , ,

14 Răspunsuri to “Amintiri din tranzitie – Azi, sucul TEC si bomboanele cu calciu”

  1. Olivia Says:

    auzi da’ Măgurele alea vechi le ţii minte, şi Kissurile bulgăreşti? şi Mentosanele în ambalaj verde? Şi sticlele de lapte cu gâtul gros şi clamă de prindere? Ca să nu mai spun de sucurile alea îndoite cu apă la cutie de carton cu pai…. din care beai şi aerul până nu mai aveai ce să scoţi din ele? şi ciocolata cu rom pe care o primeam în fiecare dimineaţă de la mama înainte să mă duc la şcoală (hmm… that might explain why I overweight now….). Şi câte altă sute de chestii. TEC-ul a fost parte componentă a şcolii generale şi la mine. Aveam unul în drum spre casă şi mă opream în fiecare zi să îmi iau.

  2. Oly Says:

    Bine ca anticipezi tu urmatoarele episoade din serie si ma lasi fara subiect de bloguit🙂 normal ca-mi aduc aminte de toate alea, mai am si`acuma pe undeva pe la bunica`mea o cutie de carton de la Kiss, tin nimicuri in ea.

  3. Evil Bubbles Says:

    Guma turbo, guma aia cu Action Man, sifonul, bomboanele Bonibon, jocurile omul negru, fete filme sau baieti, de-a v-ati ascunselea, leapsa, gumele cu forma de tigara, acadelelea alea cu gust de plastic dulce, iar ca jucarii aveam soldatei de marimea degetului aratator, cumparati la bucata, masinute si papusi „made in china” care o imitau fara succes pe Barbie… pffff… ce vremuri😀 Mi-ai trezit niste amintiri cu postul asta…

  4. Oly Says:

    Gata, eu demisionez. Sau va transform comentariile in postari la amandoua. Eu despre ce puii mei mai scriu in episodul 2?! :))
    Bubbles, eu aveam indieni si tancuri de fier cumparate de taica`miu de la rusi din piata🙂 dintre dulciuri, poate mai tii minte si: ramele din jeleu, gumele Jurassic Park (toaaate caietele din 1-4 aveau lipite pe ele abtibilduri de la Jurassic Park sau Action Man). Apoi, primele masinute cu telecomanda, pac-pac cu tuburile de umpleam cartierul de sageti de hartie, ratele si vanatorii, tara tara vrem ostasi…eeetc etc. O sa fac un post mai mare pe tema asta in alta zi.

  5. Evil Bubbles Says:

    Nu demisionaaaaaaaaa… promit ca nu mai fac!😀
    Imi aduc aminte de toate, indienii de care ai zis tu erau inamicii soldateilor mei in razboi😀 si tancuri din alea de fier aveam si eu, si toate de care ai zis!! Eu le-am enumerat doar pe cele care le-am dezgropat primele cand m-am apucat sa fac sapaturi prin amintirile mele din copilarie😀
    Sa cauti pe youtube „copilaria noastra vs, copilaria lor”, in caz ca nu ai vazut inca filmuletul😉 Eu ma uit la el de fiecare data cand devin nostalgica :>

  6. Oly Says:

    Bubbles, maica, da’ tu n-ai jucat elasticu’ cu fetele in fata blocului? Sau alte chestii d’astea mai feminine? Numa’ la razbel ti-era capu`?🙂
    Clipu’ cu pricina e cumva cu „noi am fost ultimii care…” ? ca daca ala e, il stiu.

  7. Evil Bubbles Says:

    Clipul ala e cu o melodie, nu cu „noi am fost ultimii care…”😛
    Eh… ce pot sa zic, eram mai baietoasa in copilarie😀 Am incercat sa joc elasticul, dar tot timpul esuam lamentabil. In schimb, eram foarte buna la fotbal, imi placea sa-mi confectionez tot felul de pusti si pistoale, sulite, sa trac cu arcul, uram sa port fustite sau sa ma joc „de-a machiatul” cu fetele, dar adoram sa stau la palavre cu baietii😀 Plus ca ma luam la bataie aproape in fiecare zi😀 Ahhh… si cam pe la 12 ani activitatea mea preferata era sa joc poker cu gasca (formata in proportie de 90% din baieti). Asta pana un pic mai tarziu, cand mi-am descoperit partea feminina😀 Dar nici acum n-am renuntat la a juca fotbal si poker😛

  8. Oly Says:

    Cautat clip, vazut, placut. Amintit de mosnegi care amenintau cu taiatul mingii. La noi programul era cam asa: toata dup`amiaza jucat diverse chestii, si seara cand pe o parte „ii chema in casa” ne puneam pe invartitoarea din fata blocului si stateam pana tarziu in noapte (ora 9 pentru varsta aia🙂 ) la palavre. Dup’aia am descoperit tablele si ne-am facut mari cartofori :)) ehhh, ce vremuri…

  9. sunt Says:

    da… tin minte sucul tec :)) chiar in vara asta am cumparat un pahar.. eram curios cum mai are gustul :)) 50 bani paharul .. pe plaja:))

  10. Maxine Says:

    sar’na conasule, ia neste trandafiri de de la mine.
    inainte de sucul tec (de kiwi – singura chestie legata de kiwi fiind culoarea, nici e-urile nu mai e ce-a fost) a fost sucul brifcor. sau, cum spunea nenea de la alimentara din colt, suc bricfort.
    era sa sa declanseze lovilutia mai devreme cand nu s-a mai gasit.
    bubbles – eu eram de mica o doamna, doar sunam la porti si fugeam.

  11. BoBo Says:

    Cum dracu` sa uit de TEC, cand inca exista un magazin care ii poarta numele? ( desi denumirea buticului e ceva cu Unirea )🙂

  12. Balerina Says:

    hehehe…si Uimirea e tot un fel de TEC da ceva mai energizant

  13. george1000 Says:

    Aceleasi ca si tine, si sa iti spun ceva. Avem aceeasi varsta. Tot 3 ani aveam la revolutie. Eu am baut suc TEC de prin anii 1990 cand a aarut primu la coltul strazii la catia pasi de caa bunicilor, pana in 2008 cand a disparut ultimul. (Era situat in Piata Mare) Acum in locul ultimului dozator de TEC a aparut automat de cafea si ceai.
    De bomboanele acelea de care stii tu le-am apucat si eu mai tarziu decat tine cu catia ani, ajunsesra pe la 100 lei vechi bucata prin anul 2000.
    Mama pleca in bulgaria, Turcia si Ungaria si imi aducea biscuiti BEST niste biscuiti cu crema de vanilie si inveliti in ciocolata. Foarte deliciosi. Asta se intampla intre anii 1990 si 1998.
    A da si bunica mea cumpara lapte si luam lapte la sticle din acelea cu gatul gros. Niciodata nu o sa uit forma acelor sticle speciale pentru lapte. pacat ca a disparut.
    A si gumele de mestecat Turbo, cele cu surprize.
    De sucul Brifcor am apucat acum ani candau incercat sa se relanseze dar din pacate au esuat😦 Iar nu mai gasesc Brifcor.

  14. jocuri cu tancuri noi Says:

    I have learn some just right stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting.

    I surprise how much attempt you place to make such a wonderful informative site.

Lasă un răspuns

