Cititorii recomanda, Oly priveste: Evil Bubbles si What we still don’t know

by

Cu vreo cateva zile in urma, intr-un comentariu la postarea asta, Evil Bubbles imi aducea la cunostinta ca exista o continuare a documentarului What the bleep! do we know, care mi-a placut mie, asa ca am pus mana si mouseul, am gasit, am downloadat (hot mic ce sunt eu!🙂 ) si m-am uitat la What we still don’t know, o trilogie despre, cum ar spune Douglas Adams, „life, the universe and everything”.

Din prima parte aflam ca e foarte probabil sa existe viata si in alta parte in univers, ca e foarte posibil sa semene cu viata de pe pamant din cauza de diverse legi naturale inevitabile, si ca contactul cu E.T. nu-i al meu, nici al vostru, ci al urmasilor urmasilor nostri in veacul veacurilor.

Partea a doua trateaza o intrebare pe care (cred ca) ne-o punem toti la un moment dat: de ce suntem aici, care-i, cum ar veni, shmenu`, shusta, scopu` existentei. Filosofie, religie, stiinte naturale de te ia ameteala, big bang, nasterea universului, molecule.

In fine, si aici lucrurile devin interesante (cel putin pentru mine), partea a 3a se mananca cu constante universale, teoria unificatoare a tuturor stiintelor, teoria multiversului (posibilitatea existentei unui numar infinit de universuri paralele) si alte chestiuni interesante cu care-si bat capul zilele astea oamenii de stiinta, dar, si aici intervin convingerile mele personale, partea cea mai buna e aia in care baietii cu stiinta se scarpina in cap si arata cu degetul la materia intunecata si energia intunecata, chestii care nu se vad dar despre care se stie sigur ca exista din cauza fortelor pe care le exercita asupra universului. Pentru mine, lucrurile astea doua, necunoscute si intunecate dar atat de esentiale pentru insasi existenta universului sunt cel mai apropiat lucru de ceea ce dogmaticii ar numi Dumnezeu.

In concluzie, daca treci peste faptul ca uneori ditai profesorii universitari isi contrazic singuri teoriile emise cu cateva minute mai devreme, ca muzica e cam monotona (aproximativ aceeasi coloana sonora pe toate 3 partile) si ca pentru un umanist ca mine tot cumulul ala de stiinte reale la un loc e cam ametitor, merita sa cauti si sa vezi documentarele cu pricina. Mai ales ca gazda e un cosmolog carismatic care pare ca stie despre ce vorbeste. Deci, mersi Evil Bubbles pentru sugestie😀

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

