Aritmetica si administratie publica

by

Inspirat de Olivia si posturile ei despre realitati bucurestene, o sa va incant, dragii mosului, cu putina „artimetica” sa ne dezmortim de dimineata. Booon, asadar, se dau datele problemei: din Pipera, numita in continuare punctul A, pana la Soseaua Pipera-Tunari 196, numita in continuare „Loc de munca” sau „scarbici”, sunt, cu aproximatie, 10 kilometri, plus minus 2 kilometri. Microbuzul cu navetisti chiori de somn, numiti in continuare „oamenii muncii” pleaca la ora 7 fix din punctul A spre scarbici. Se dau conditiile urmatoare: sosea libera, o viteza medie (avand in vedere condusul preventiv si siguranta rutiera) de 50 kmh si un sofer experimentat. Se cere: in cat timp ajung navetistii chiori de somn oamenii muncii din punctul A la scarbici? si acum, ca-n culegerile alea de neam prost din clasele 1-4, sa dam si rezolvarea. In urma unui calcul simplu, aflam ca 50 kmh inseamna 50/60 = 0.83 km pe minut. Inmultim cu 10 km si aflam ca oamenii muncii ar trebui sa ajunga la servici in aproximativ 8.3 minute, pe care le rotunjim la 10, ca nah, mai da si soferu’ o prioritate, o maslina, o bujie. Urmand aceeasi logica, la intoarcere (exceptand situatiile in care continuumul spatio-temporal se crapa si distantele devin relative) timpul ar trebui sa fie cam acelasi. Boooooooooon, si acum, urcam putin nivelul, de la aritmetica de a 4a la nervi de masterat. De ce puii mei face omu’ muncii 35 de minute in loc de 10 pana la scarbici, si cand pleaca rupt in 14 de acolo, in loc sa se teleporteze pana la metrou, face O ORA? Aaa, hai maaa, ca ati ghicit deja: pentru ca la ora 7 exista un carnat de masini lung de la iesirea din Bucuresti si pana`n Pulahara, iar dup`amiaza carnatul se muta pe sensul invers, din Pulahara spre Bucuresti (n.r. : Pulahara = metafora peiorativa pentru „far far away”) N-are rost sa intru in detalii, ca de traficul bucurestean s-au scris romane intregi in ultimii ani, am vrut doar sa va zic cum vad eu problema. Nu, n-am solutii. Uite-asa, de aia, ca nu-s platit si nici ales de bobor sa rezolv problemele astea. Si uite-asa ajungem la capitolul 2 al scrierii de azi: administratia publica, in special, si administratia publica pe timp de iarna, in particular.

O stiti pe-aia cu „autoritatile au fost luate prin surprindere de venirea brusca a iernii si utilajele de deszapezire nu au putut fi scoase pe teren. locuitorii oraselor afectate de ninsorile abundente din ultimele zile injura printre dinti si ridica pumnul spre cer in semn de protest”. Stirea asta o auzim in fiecare iarna de la ultimul cretacic incoace. Pai ma baieti ma…rumanika noastra draga se afla (inca – nu se stie, cu incalzirea asta globala) in climat temperat fratilor…stiti voi, v-a explicat tovarasa de geografie: 4 anotiimpuri ma baieti maaa. Draagilor, scumpilor, iubitilor, va pupa taica`n frunce de mumosi ce sunteti, iarna NINGE ma baieti ma…nu pot sa-nteleg de ce va ia mereu prin surprindere iarna, e NORMAL sa ninga in decembrie, fratilooor! daca ramaneati cu ochii cascati si buza umflata in IULIE ca v-a prins zapada si nu stiti ce sa faceti cu ea, intelgeam. Da’ in decembrie bre?! En fin, sa zicem ca va inteleg, doar si pe mine ma ia mereu prin surprindere cand cad frunzele din copaci toamna, cand infloreste magnolia primavara, cand sunt 75 de grade la umbra vara. Minuni ale naturii frate, sa vezi si sa nu crezi! Da’ ziua de salariu nu va ia niciodata prin surprindere, a? ca n-am auzit pana acuma la stiri ceva de genu` „salariatii primariilor din tara au fost luati prin surprindere de venirea brusca a chenzinei pe luna in curs. Toate activitatile s-au blocat si a fost convocat Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta pentru a se decide abordarea problemei ridicarii salariilor.” Da’ asta n`o sa se intample niciodata, stim cu totii ca rupeti usa pe 15 sa ajungeti la cel mai apropiat bancomat sa va scoateti lefurile. Si asa, in concluzie, ca sa ma intorc la subiectul initial, NICI pentru problema zapezilor nu am solutie. Motivele sunt aceleasi ca mai sus.

Eh, cam atat pentru azi, ca iar am scris nuvele. V-am pupat pe portofele si s-auzim de bine!

Etichete: , , , , , , , ,

3 răspunsuri to “Aritmetica si administratie publica”

  1. nicdan Says:

    Si ca sa combinan subiectele: astept calculul timpului pe care il vei parcurge de la punctul „A” la „scarbici” atunci cand va fi zapada! Ala va fi doctoratul

  2. inneedofcoffee Says:

    Vezi Olule, de aia am picat eu a doua oara examenul de permis. Pentru ca ma chinui sa mi-l iau. SI sa ma duc la munca avec masina mea personala. O sa fac tot 5 ore.. Dar macar le fac in masina mea, cu muzica mea, cu nici un concetatean odorizat la glina, cu tutunul meu… si restul 🙂

  3. Oly Says:

    Olule, stii cum se zice…”third one`s a charm” si „if at first you don`t succeed, try and try again”. Eu te sustin. Poate cand imi iau laptop o sa vorbim pe messenger din trafic 🙂 o sa fie fun!

Lasă un comentariu