28 Noiembrie – zi de doliu personal

by

Astazi, 28 noiembrie 2008, se impinesc exact 90 de ani de cand bucovinenii au fost luati din leaganul de civilizatie numit Imparatia Chezaro-Craiasca (Imperiul AustroUngar) si lipit la o tara eminamente rurala, care-si apara „saracia si nevoile si neamul” cand a intrat cu trupele in Bucovina. Vorbim, desigur, despre Regatul Romaniei.

Unii vad asta ca pe o mare realizare si sarbatoresc ziua de 28 noiembrie. Astazi, la Suceava, se vor trage salve de tun in fata Prefecturii si a Garii Burdujeni. Pentru mine, astazi este o zi de doliu personal. O zi in care imi amintesc ca as fi putut sa ma nasc intr-o regiune civilizata, locuita de oameni educati si apartinand, pe drept cuvant, Europei Occidentale. O zi in care scrasnesc din dinti la gandul ca, in virtutea ideii de uniune nationala, Bucovina a fost alipita Regatului Romaniei si astfel eu, si altii ca mine, am fost condamnati, inca dinainte sa ne nastem, la a trai in cea mai saraca regiune a romaniei, printre oameni neanderthalieni pentru care exista doar coasa, toporul si maneaua, care scuipa si injura tot ce nu pot intelege, pentru care violul, incestul, talharia si mai ales legea pumnului sunt cele mai inalte virtuti. Si tot noi am fost condamnati, fara drept de apel, la a fi numiti „moldoveni” pe cel mai peiorativ ton cu putinta oriunde in tara am merge, si la a ni se spune „Bucovina nu exista, sunteti toti moldoveni” si alte asemenea.

Astazi tin doliu. Pentru Bucovina si ce a reprezentat ea si pentru sacrificiile si pierderile iremediabile facute in numele „uniunii nationale”.

stema_bucovinei

Etichete: , , , , ,

7 Răspunsuri to “28 Noiembrie – zi de doliu personal”

  1. Manjusri Says:

    Oly, te inteleg perfect. Eu sunt ardelean si simt acelasi lucru ca si tine.
    Departe de mine gandul ca ardelenii sunt educati, frumosi si destepti, iar restul tarii e un soi de jungla prin care bantuie neanderthalieni si manelisti care scuipa pe jos si sparg seminte. Este un cliseu, in opinia mea. Clujul e un oras murdar, clujenii arunca gunoiul dupa cum ii taie capul, se dau manele la tot cartierul, se injura, se sufla mucii in degete si apoi degetele se sterg de zid, se scuipa pe jos etc. Dar, asa cum spui, parca in zonele stapanite candva de Imperiul Austro-Ungar se simte un alt aer. Inca se mai simte. Dar mojicia si nesimtirea ne invadeaza.😦

  2. Oly Says:

    Manjusri, stiu, generalizarea nu e buna, sunt de gasit si oameni de soi in regat, insa ce am vrut sa transmit prin postarea asta e ca pe vremea cand regatenii se minunau si-si faceau cruce cand vedeau tren, Bucovina inflorea sub austroungari. Apoi a venit unirea, si starea de inapoiere s-a extins cumva si spre Bucovina, ca si cum ai face downgrade la un calculator, in loc sa se intample invers, Bucovina sa culturalizeze si sa ridice restul moldovei. Iar efectele downgradeului se vad si in ziua de azi. Demonizarea regatului prin descrierea cu „neanderthalieni etc etc” am facut-o ca sa descriu mai bine contextul.

  3. nicdan Says:

    Si in schimbul unei civilizatii…..(pur si simplu CILVILIZATII) te-ai ales cu o frateasca si baloasa unire. Mai mare pacatul

  4. inneedofcoffee Says:

    eu nu ma pronunt. oricum au fi dat-o… eu m-am nascut si locuit o perioada la Botosani. Si in Sv…tot in regat stateam. m-am oprit pe partea gresita a apei…

  5. Oly Says:

    nicdan: just!
    olu: ma cunosti preeeeaa bine ca sa intri in polemici despre moldova cu mine :))

  6. BoBo Says:

    Auzi… Bucovina asta e în Moldova,nu?

  7. Oly Says:

    BoBo, deci radem, glumim, da` nu parasim incinta, da?! Bucovina este GEOGRAFIC in Moldova. Din pacate, in ultima vreme, si ca populatie.

Lasă un răspuns

