Cronica de film: The Curious Case of Benjamin Button

by

E 3 ianuarie, a trecut oboseala de dupa revelion, si au mai ramas cateva zile de concediu. Ce sa facem, ce sa facem? Eu unul, m-am apucat de vizionat filme, si unul din primele filme vazute pe 2009 mi-a facut o impresie mai mult decat buna. The Curious Case of Benjamin Button are lansarea in cinematografe pe 29 ianuarie, insa e de gasit, cum s-ar zice in presa, „pe surse”. Si, pentru un film care inca nu s-a lansat oficial, ratingul de 8.6 pe IMDb vorbeste de la sine.

Care sunt ingredientele ce fac din acest film un succes? Se iau Brad Pitt si Cate Blanchett in doua roluri de exceptie, se adauga drama, mister, aventura, fantezie, se presara o viziune regizorala inspirata, se trimite la platouri si se tine la montaj cateva luni. Rezulta o frumoasa (si lunga! aproape 3 ore!) poveste-in-poveste cu 5 nominalizari la Globul de Aur, 14 nominalizari la alte premii si 2 premii pentru cel mai bun regizor si cel mai bun scenariu din partea National Board of Review, si asta fara sa mai pomenim potentialele Oscaruri pe care filmul le merita cu prisosinta.

Despre ce-i vorba? Intr-un spital din New Orleans, in plin uragan Katrina, o batrana muribunda ii cere fiicei sale sa-i citeasca dintr-un jurnal vechi, si astfel, inca de la primele randuri, intram in povestea extraordinara a lui Benjamin Button, un om care s-a nascut batran si intinereste cu trecerea anilor. Pasii il poarta de la New Orleans, incepand cu 1918 , anul nasterii sale, la Murmansk, trecandu-l prin Al Doilea Razboi Mondial, apoi la  Paris, America anilor 50-60 si inapoi in New Orleansul natal in ultima parte a vietii, si, ca un om extraordinar ce este, are parte de  iubiri extraordinare, idealuri, aventuri si dezamagiri, traite alaturi de o serie de personaje cheie pentru aceasta epopee ciudata, fiecare cu micile lor povesti incadrate perfect in povestea principala in asa fel incat nu poti pierde firul, in ciuda celor 2 ore si 40 de minute de film.

Per total, un film exceptional, pe care il recomand cu caldura chiar si celor care  nu se dau in vant dupa drame, si caruia pot, intr-un clasament personal, sa-i dau, cu mana pe inima, 10 puncte din 10 pentru viziune regizorala (David Fincher – Zodiac, Panic Room, Fight Club, Alien, si videoclipuri pentru Madonna si Sting),  scenariu (Eric Roth  – Forrest Gump, si Robin Swicord – Memoirs of a Geisha, The Jane Austen Book Club), actorii din rolurile principale (Cate Blanchett si Brad Pitt) si secundare ( Taraji P. Henson).

Va doresc vizionare placuta, v-am pupat pe portofele, si s-auzim de bine!

Etichete: , , , , ,

7 Răspunsuri to “Cronica de film: The Curious Case of Benjamin Button”