Inveselirea de dimineata si idei pentru o carte

by

Dragi si drage, vorba lu` oly revine cu intamplari ciudat-dubioase din viata de navetist. Azi dimineata, pe la 6 si vreo 20, asteptam ca omu` muncii metroiu` vietii sa ma duc in Piperaland. Pregatesc castile, ma uit la niscai publicitate, meteo, stiri la plasmele de pe peron (macar pe peron daca acasa n`am🙂 ) siiii, deodata, apare un moshuletz simpatic (si e lucru mare sa zic eu despre un moshuletz ca e simpatic – se intampla doar cand nu ne injuram in RATB), cu palarie, palton d`ala subtire, lung, crem, tipul de pedofil profesionist sau exhibitionist de colt de strada. Si-asa cum ma uitam eu in gol la ecrane, ma trezeste din reverie: „Vezi ca ai un paianjen pe guler”. „Un ce?” . „Un paianjen pe guler, n-auzi?”. Eu, arahnofob (insectofob in general) bolnavicios, ma dau doi pasi in spate, ma panichez, ma scutur si baigui „unde? undeee?!”. La care mosulica zambeste pervers si zice „ia vino mai aproape, ca-ti arat”. Io, naiv si nedormit, ma aplec spre el, la care moshuletzu` imi sopteste la ureche: „1-0” si incepe sa rada asa printre buze ca o hiena, in timp ce se indeparteaza spre capatul peronului. Io raman mut vreo doua secunde, ma prind de poanta (deh, dureaza procesarea informatiei la ora aia, se misca greu neuronu`, doarme sinapsa, materia cenusie protesteaza mai ceva ca sindicalistii din invatamant) si incep sa rad ca prostu` de unu` singur pe peron. Intre timp apare si metroiu`, atentie se deschid usile, atentie se inchid usile, mie-mi urla Rammstein in casti si rad in continuare ca bou` de unu` singur. Dupa ce am reusit sa atrag privirile curioase ale zilierilor semi-adormiti, mi-am dat seama ca e cazu` sa rad mai in sinea mea, ca ma fac de jena. Si-ote asa, un moshulet simpatic a reusit sa imi inveseleasca ziua la ore imposibil de matinale. Am ajuns la munci, si din cand in cand in timpu` zilei ma mai apucam sa rad din senin schizo-style. Pentru ca-mi aminteam de moshulet si paianjenul lui imaginar.

In cu tooootul alta ordine de idei, vreau sa scriu o carte. Scriam in prostie cand eram mai tinerel, si la un moment dat m-am oprit naiba stie de ce. Si-acuma, simt ca e o carte-n mine si ma screm s-o scot. Problema e ca habar n-am despre ce e cartea, unde se intampla, cine-s personajele si cam in ce zona literara se incadreaza. Cert e ca ma roade chestia asta de ceva timp, asa ca daca cineva are chef sa-mi sugereze despre ce sa scriu, promit ca va dedic o pagina din aia lacrimogena la inceput cu „multumesc lu` cutare, cutare, cutare, eternele mele surse de inspiratie, care m-au sustinut si m-au impins de la spate sa scriu aceasta carte”. Asta cu cartea e din seria „constipatie intelectuala”, cand ma roade constiinta sa creez, si imi fac planuri din alea megalomane despre proiecte fantasmagorice care nu trec de faza de proiect. Dar daca ma ajutati, poate iese ceva de data asta. Daca nu, facem un film. Sau o piesa de teatru modern. Sau un film despre o carte despre teatrul modern. Sau un volum de haiku. Ceva, ceva tot iese. Asa ca astept sugestii.

Pana atunci, v-am pupat  pe portofele si s-auzim de bine!

Etichete: , , , , , , , ,

11 Răspunsuri to “Inveselirea de dimineata si idei pentru o carte”

  1. Manjusri Says:

    Faina faza cu mosul din metrou!🙂
    Oly, as sugera o carte despre oameni normali, cu bune si rele, care traiesc intr-o lume normala.

  2. Oly Says:

    Aha, deci imi sugerezi sa scriu un roman SF. Am notat🙂

  3. Balerina Says:

    pitrik

  4. amorphis05 Says:

    Hello Oly…adica Rammstein…nu sunt prea agreati, baietii au niscai bube. Pe anumite site-uri sunt chiar la coltz. Mie imi plac! Mai incape pe MP3 playerul matale si un pic de LACRIMAS PROFUNDERE? Cartea…o potzi scrie, subiectul si promo sunt foarte importante….cartea se vinde greu in Rom, acum mai e si saracie incipienta, greul abea urmeaza. De ce nu incerci sa pregatesti cartea online, un capitol separat de blog, cu compilatzii de la toata lumea care ofera la free fraze, idei and so on. See u around, ma bucur ca postezi

  5. Oly Says:

    amorphis, prefer The 69 eyes la capitolul chestii care suna ca Lacrimas Profundere. Adica nu ma omor, dar imi place intr-o anumita masura.
    Acum cu dedicatie – Black winter day, o piesa care-mi aminteste de clasa a 9a si primele tangentze cu genul asta muzical. Videoclipul a fost unul din primele videoclipuri metal pe care le-am vazut la viata mea. Alaturi de Sleeping Sun cu Tarja in cada🙂 (sau poate fac confuzie?)

  6. amorphis05 Says:

    Virgin Black are un stil aproape identic cu Lacrimas Profundere…chestia e ca imi plac ambele trupe. Cum ramane cu cartea? Sleeping Sun e cu Tarja in cada, nu te inselai. Nightwish cu Tarja sunt la capitolul clasici, intangibili, minunati…si gata, sunt la superlativ

  7. amorphis05 Says:

    Am uitat, I use to be polite, noapte si week end ambele SUPER

  8. Crisa Says:

    Dragutza intamplarea de la metrou!
    Dar sa vezi ce faza ciudata mi s-a-ntamplat mie la supermarket zilele trecute: stau eu la coada si o femeie din spatele meu se baga in vorba ca de unde am luat eu produsul X de la parter? zic ca da.Apoi ea continua: eu mi-am luat si 2 ciocolate.foarte bine,zic eu,si mie imi place ciocolata. Apoi ea: ca e mai ieftina decat in cartierul meu si apoi a lansat bomba: De fapt sunt LACOMA. Eu m-am blocat. Si tot ea: cred ca o sa ascund una. Nu stiu de cine sau de ce pt ca nu am intrebat-o. Am ramas masca. Gosh ce ciudat sa mi se confeseze necunoscutii prin magazine de pacatele lor capitale!

  9. Oly Says:

    @amorphis: multumim, am avut🙂
    @Crisa: bine-ai venit, la mai mare😛 din astea dubioase prin hyper/supermarketuri n-am patit, misto intamplare. Eu m-as fi ciudatzit rau (ca nu stiu cum se traduce „i would`ve freaked out” :)) ) daca pateam asa ceva.

  10. Crisa Says:

    Mda. si eu m-am speriat da nu f tare pt ca era o femeie de 50-55 ani inofensiva (aparent) si m-am gandit ca poate ii era dor de copii nepoti si nu-i avea pe acasa…cine stie…
    Si daca vrei sa scrii o carte n-ar fi rau sa gasesti si tu niste subiecte mai funny gen mini povestiri intamplate tie sau adunate de la lume ;)) . Sau de ce nu: un SF.

  11. Crisa Says:

    Mai sus trebuia sa fie emoticonul ala care rade cu mana la gura..eeh.in fine

Lasă un răspuns

