Extenuatio in integrum

by

Fratilor, sunt extenuat. Mort de oboseala, frant, rupt in paishpe, varza, cum vreti s-o luati. Azi pe la amiaza nu mai stiam cum ma cheama cu buletinul in fata. Dormeam pe picioare. Am avut parte de cel mai mecanic pranz din viata mea, in care gestul ridicarii lingurii pana la gura mi se parea o munca titanica. Nu m-am dus la buda aproape 9 ore pentru ca, pe de-0 parte, nu am avut timp, si pe de alta parte, mi-era asa o lehamite sa ma ridic de pe scaun incat probabil as fi adormit sprijnit cu o mana`n perete. Fac o mica paranteza, apropo de buda: am vazut recent probabil cea mai cretinoida reclama din istoria spoturilor tv; pun pariu ca o stiti cu totii, e aia cu cuplul de clasa medie, unde barbatul munceste si femeia sta pe buda. Reclama mai dizgratioasa, mai dezgustatoare decat aia n-am vazut de cand sunt eu (exceptie face, poate, reclama cu pustiul asiatic vorbitor de romana, care intre o cacare mica si-o stergere la cur debiteaza panseuri filosofice despre aromele din baie: „puuu, ce urat miroase!”). Revenind la reclama cu constipatie (ca veni vorba, e un subiect bine ales – creativul responsabil de ea sigur e constipat nitzelush la minte) – seara, el se`ntoarce glorios de la sedinta, si ea, tzushti, din buda direct in pat. Si el intreaba „Si, ce-ai facut azi?” si ea, gratioasa ca o gazela, spune „ehh, nimic” si ofteaza. De fapt femeia trebuia sa fie sincera. La asa reclama, raspunsul potrivit ar fi fost „Ehh, m-am cacat, iubitule.” Gata, am incheiat paranteza, revin la oile mele. Nu, nu alea pe care mi-as fi dorit sa le numar in timp ce planam vesel spre norisorii de puf bleu-gri ai lumii viselor, ca de alea n-am avut parte, a trebuit sa muncesc.

De cand m-am facut proletar, de luni pana vineri muncesc, mananc, si dorm. De dormit, cam insuficient, dovada cearcanele si starea de haos din capul meu (cateodata incerc sa spun un cuvant, il gandesc, il vizualizez, si pe gura imi iese cu totul alt cuvant; de exemplu, vrand sa spun „stinge calculatorul” imi poate lejer iesi pe gura „stinge berbecul” – nu glumesc). Si-atunci, in conditiile astea, fac si eu o intrebare: cine mama naibilor a fost cretinul, oligofrenul, neanderthalianul care a scos-o p`aia cu „munca innobileaza pe om” ?! Pun pariu ca ala n-a muncit o zi in viata lui, a stat si-a frecat-o la rece scotand panseuri din astea pentru generatiile viitoare. Bai, munca il hraneste pe om. Just. Munca ii plateste netu’, mobilu’ , lumina, chiria si’ntretinerea la om. Da’ sa moara paishpe vecini d`ai mei infiptzi in gard daca m-am simtit eu vreodata mai cu sanje`albastru fiindca muncesc. In schimb m-am simtit cu sanje prin alte locuri, gen pe nas, de oboseala. Si ce e cel mai frustrant e ca eu imi rup curu’ facand naveta zilnic, incerc sa-mi fac treaba bine, si cand vine vorba sa trag linie, tot grobianu’ cu 4 clase care a schelalait pe la 3 nunti si`un botez are mai multi bani ca mine. Pe care nici nu plateste impozit. Si-atunci, la ce bun sa fii `telectual scolit si citit, fratii mei? La ce bun sa faci 17-20 de ani de scoala de diverse niveluri? Ca sa ajungi sa ce? Sa muncesti 40-45 de ore pe saptamana ca sa ai din ce trai?

Munca e bratara de aur? Da-va dracu’ de simpatici care-ati scos-o si p-asta, mie oricum imi place argintul. Nu mi-o luati in nume de rau, nu sunt lenes si nici nu visez sa devin parazit social. Dar imi doresc un pic de somn, un pic de odihna calumea, si un pic de timp. Ca sa pot sa ma ocup si de altceva decat de munca.

Acum va las, ma duc sa-mi fac cele 6 ore regulamentare de somn, ca maine e  alta zi, si-o luam de la capat. V-am pupat pe portofele si s-auzim de bine!

Etichete: , , , , , ,

3 Răspunsuri to “Extenuatio in integrum”

  1. Manjusri Says:

    Oly, apropo de simpatici dintr-astia care o freaca la rece si emit enormitati pe post de cugetari adanci. L-am auzit si eu pe unul care zicea ceva de genul: munca ne-a civilizat si ne-a ridicat din salbaticie. Omul era foarte serios si parea patruns de cele scoase pe gura. Imi venea sa-i spun: ba, eu eram civilizat si inainte sa ma apuc de muncit de dimineata pana seara iar salbatic esti tu cu tot neamul tau, de la bacterie-ncoace!
    Subscriu si subsemnez la cele spuse de tine. Nici eu nu mai stiu pe ce lume traiesc, munca si iar munca, timp pentru sufletul meu… din parti, ca sa nu zic mai urat. Imi doresc si eu un somn linistit si odihnitor, imi doresc sa citesc mai mult si imi doresc sa ma rup de alergatura cotidiana…

  2. magdutza Says:

    chiar – la ce bun? si pentru ce?

  3. Mihai Says:

    Munca e bratara, dar, iti cocleste pe mana, daca o mai dai si jos, din cand in cand :))

Lasă un răspuns

