O mare, doua mare, bate vantu-n buzunare

by

Dragi si drage, sambata noaptea m-am intors de la 2 mai. Mi-a luat doua zile sa-mi revin si sa ma adaptez la aerul de Bucuresti – cand am coborat pe peron in Gara de Nord am crezut ca o sa-mi faca plamanii greva japoneza. Caldura mare, monser, tzashpe grade la umbra, praf, noroc c-au plecat studentii acasa si corporatistii in Bulgaria, Grecia si Turcia, ca e mai putina inghesuiala pe strazi de la o vreme. In fine, concluziile preliminare ale escapadei la mare pe anul asta sunt urmatoarele:

1. CFR-ul suge in continuare, mi se pare aberant sa faci 2 ore intre Mangalia si Constanta, la fel cum mi se pare aberant sa faci 6 ore si-un pic de la Bucuresti la Mangalia (vo` 350 de kilometri) cand in timpul asta ajungi din Bucuresti la Suceava (500 km).

2. Vama Veche nu mai are nici o scapare. Multumim Mircea Toma ca ai adus cocalari si hipsteri de Bucuresti in Vama, ca acum exista sezlonguri pe toata plaja, beach-baruri, trotuar, pista de biciclete, cluburi din care urla house-ul, un hotel din sticla si otel, o tabara de copii si din ce in ce mai putini vamaioti autentici. Mai bine ramanea Vama anonima si „pour les connaisseurs” decat sa o popularizezi matale cu salvati vama veche si alte alea. Data viitoare cand vrei sa salvezi ceva, salveaza Mamaia, sau Jupiterul sau prafu’ de pe toba.

3. Pe antreprenorii din 2 mai ii doare in cur de criza financiara. Cum am ajuns la concluzia asta? Fratzica, e mancarea mai scumpa ca-n Mamaia, sa moara 14 vecini d-ai mei infiptzi in gard!

4. AM RAMAS LEFTER FRATILOR!!! Pentru donatii cautati-ma pe mail. Va spun si-o poezie, ceva cu mamele din lumea-ntreaga, trista este caprioara, ce vreti voi. In acest context, cu amaraciune-n suflet anunt ca trebuie sa renunt la intalnirea bloggereasca din Sighisoara – insa cu toate ca nu mai pot face deplasarea, ideea in sine ramane deschisa – si pe bune vreau s-o facem si p-asta candva. Poate in Bucuresti. Poate chiar vara asta. Imi pare rau daca v-ati facut planuri, si ii rog pe magdutza (care era entuziasmata si vroia sa vina) si pe Manjusri (care a preluat anuntul si l-a postat la el pe blog) sa nu fie suparati si sa vina cu sugestii pentru o intalnire in Bukresh.

5. N-am scapat de stiri nici in 2 Mai, dar cum ele s-au intamplat saptamana trecuta si au fost deja tocate de presa si bloggeri, n-are rost sa ma mai leg de ele. Singurul lucru pe care-l am de spus e ca ma-ncearca tot mai tare sentimente criminale fata de media audio-vizuala din Romania.

6. Intr-o alta ordine de idei, marea a fost agitata toata saptamana si s-a linistit in dimineata plecarii mele. Deci n-am putut da la peste calumea. Deci il ucid pe Murphy, daca o exista, si daca n-o fi mort deja.

Cam astea au fost, pe scurt, punctele esentiale din concediul meu la mare. Povesti mai detaliate, si fotografii cu rasaritul, cargoul Stella, pustietatea dintre 2 Mai si Vama si alte chestii realmente fascinante, in zilele urmatoare. V-am pupat pe portofele, si s-auzim de bine!

Etichete: , , , , , ,

6 Răspunsuri to “O mare, doua mare, bate vantu-n buzunare”

  1. Manjusri Says:

    Oly, stai linistit, nu-i bai ca nu mai poti ajunge la Sighisoara. Nici eu nu pot merge, din motive „scolare”: in calitatea mea de cad(av)ru didactic si pedagog de scoala noua, merg 2 saptamani la o scoala de vara in Belgia. Daca-i ordin, cu placere! Mi-ar placea sa ne vedem la Bucuresti! Sunt deschis la sugestii, opinii si chiar reclamatii.😀
    Imi confirmi si tu parerea ca „Salvati Vama Veche!” e o mare tampenie, care a distrus Vama. Bunele intentii paveaza drumul spre iad… Multumim Mircea Toma!😀
    Despre CFR si preturile de la malul marii…. mai bine tac ca nu vreau sa injur de dimineata.

  2. bastiendarquay Says:

    @Manjusri: buun, bun, mi-ai luat o piatra de pe inima, chiar imi faceam griji pe tema cu sighisoara. Belgia, zici? hmm…misto, mai ales daca „turcu’ plateste”🙂 despre Vama mai vorbim cand o sa se deschida primele puncte de lucru Bamboo si Fratelli acolo. La cum merg lucrurile, nu e departe ziua aceea. Cat despre CFR si preturi…asa e, nici eu nu vreau sa injur d dimineata🙂 distractie placuta in Belgia!

  3. Manjusri Says:

    Oly, multumesc mult!🙂
    Platesc aia de organizeaza scoala de vara, eu ma duc cu ceva bani de buzunar, ca sa admir frumusetile patriei!😀

  4. Monica Says:

    Mai, da! subscriu la faza cu CRF-ul ma-sii…mi-am facut si eu niste draci cand am fost pe weekend la mare de am crezut ca le sparg capetele.
    Si cu preturile din Vama, again, i subscribe…pai numai la o masa se duceau cam 30 -35 de lei. Sincer, in Bucuresti, chiar am mancat serios si cu mai putin.

    In ceea ce priveste Vama in sine… s-a cam dus naibii e drept, fata de acum cativa ani, sau fata de acum cativa zeci de ani….da eu tot cred ca e departe de bamboo si fratelli- sau o fi doar optimisulul din mine care vorbeste.
    In timpul sapt e ok in vama, in weekend se mai impute treaba si se mai aglomereaza, ca vine puhoiul din Bucuresti.

    Eu merg iar peste vreo 3 sapt….sa vedem cum o sa fie, ca o sa stau mai mult.

  5. magdutza Says:

    eu n-am ajuns in vama veche pana acum, dar cu CFRul am mers vinerea trecuta. am luat rapidul, care a facut o ora si cinci minute pe traseul bucuresti-campina, 92 de km. pentru un tren rapid e cam mult zic eu iar pretul e destul de mare. conditiile sunt ok, mult mai bune decat cele de pe accelerat.

  6. bastiendarquay Says:

    @magdutza: rapidele de acum sunt fostele vagoane de intercity, alea primele aparute, de aia pare mai confortabil. Dar de altfel sunt aceleasi conditii de tot jegul cu care ne-am obisnuit.

Lasă un răspuns

