Am papagal!

by

Da, stiu la ce va ganditi, ca multa lume are papagal si nu se lauda cu asta. Dar eu nu ma refer la papagalul ala cu care enervezi lumea debitand tot soiul de aberatii. Ma refer la celalalt, cu pene colorate frumos, care zburataceste prin bucatariile gospodinelor trecute de 40 de ani si le tine loc de conversatiile cu sotul. Partea interesanta e cum am ajuns eu sa am papagalul cu pricina.

Azi noapte, pe la o bucata, m-am trezit din somn plin de sudori (ulterior, sudorii si-au cerut scuze, gresisera apartamentul) si m-am mutat in sufragerie, unde e nitel mai racoare, sa-mi continui somnul. Dimineata cand m-am trezit, aveam o senzatie din aia pe care o au personajele din thrillere cand simt ca se uita cineva la ei. Ma dezmeticesc, ma uit incolo, incoace, si cand ma-ntorc spre geam, ce vad? Frumusete de papagal verde-fosforescent, cu aripile galbene, se uita fix la mine. Se pusese comod pe pervaz, si ma fixa cu privirea. Din cand in cand se mai umfla in pene si ciripea ceva pe papagaleasca (nu am inteles exact, cred ca ceva de genul „ha! te-am facut, fraiere!”). In prima faza n-am inteles cum a ajuns papagalul la mine in casa. Dup-aia mi-am dat seama ca dorm cu geamurile deschise in toata casa, deci avea suficient spatiu pe unde sa intre…acu’…al cui o fi? Nu-mi suradea ideea de a fi lasat o gospodina fara unicul ei partener de conversatie, asa ca m-am imbracat si-am inceput sa bat din usa-n usa prin vecini, sa vad care si-a pierdut papagalul. M-am ales cu rasete, zambete, si cateva usi inchise in nas, mai pe scurt – ia proprietarul de unde nu-i.

Sufletist cum ma stiti, nu m-a lasat inima sa dau papagalul afara. Asa ca m-am dus la piata sa caut un pet-shop, ceva, sa-i iau mancare si o colivie ca sa-l adopt. Mancare am gasit usor…cu colivia, mai greu. La petshopul din zona aveau tot soiul de chestii pentru caini si matze, da’ nimic pentru pasari. Asa ca nenea din magazin m-a directionat catre Titi Faier, expert local, care vindea papagali intre doua dacii ruginite peste drum de piata. Eh, si asa am aflat ca omul e crescator de vreo 30 de ani, ca stie cam tot ce se poate sti despre perushi, si ca vrea si poate sa ma ajute. Asa ca l-am urmat pana la scara lui (noroc ca locuieste in zona), a intrat, s-a intors dupa 10 minute cu o colivie si o foaie cu indicatii unde scria cam tot ce trebuie sa stie un crescator incepator. Dupa ce i-am povestit cum am ajuns eu sa am papagal, a devenit si mai dornic sa ma ajute, mi-a explicat ce si cum sa fac, mi-a lasat si numarul lui de telefon ca sa-l caut in caz ca se intampla ceva si nu stiu cum sa ma descurc. In fine, o bomboana de om si o veritabila comoara pentru unul in situatia mea, care s-a trezit peste noapte posesor de pasarica verde.

Ajuns acasa cu recuzita, a inceput a doua parte a aventurii: marea vanatoare. M-am chinuit cu nevasta-mea aproape o ora sa prindem zburatoarea care se ferea foarte abil de noi, si dadea dovada de simt acrobatic, zburand in zig-zag prin camera spre disperarea noastra care incercam s-o prindem fara sa-i facem rau. Intr-un tarziu, cred ca obosit de atata zburatacit, papagalul violator de domicilii s-a dat prins. Nevasta-mea s-a ales cu vreo doua ciupituri in urma vanatorii, dar in rest eram amandoi intregi si cu papagalul prins. L-am introdus in colivie, i-am facut stoc de apa si seminte de-alea de care mananca el, si am rasuflat usurati. L-am re-botezat Gica si pare sa se fi aclimatizat in noua casa. Asa ca cine l-a pierdut poa’ sa ma muste de cur, ca nu-l mai vede inapoi.

Si uite-asa am ajuns sa am si papagal, ca-n rest am de toate🙂

Cine stie cum se cresc zburatoarele astea simpatice e asteptat cu sfaturi. Dau bere!

V-am pupat pe portofele, si s-auzim de bine!

Etichete: , , , , , ,

10 Răspunsuri to “Am papagal!”

  1. Manjusri Says:

    Oly, sa ne anunti cand incepe sa vorbeasca!🙂

  2. dush Says:

    lasa, o sa incepi sa dumnezeiesti cu spor :)). o sa iti blestemi zilele. trust me ;))
    io am avut perusi ani de zile. dimineata cum da lumina incep sa faca gat. si nu se potolesc nici macar cu cearceaf negru pus in cap😉 eheeee…o sa vezi tu cat o sa injuri cand ai de strans seminte din 3m patrati in jurul coliviei….sa schimbi si speli colivia..etc etc etc :))

  3. bastiendarquay Says:

    @Manjusri: scuze pentru problemele cu moderarea, nush ce naiba are wordpressu’ de nu-i place de tine si te tot trimite in spam :)) ma indoiesc ca o sa vorbeasca prea curand, da’ o sa postez inregistrari daca incepe🙂
    @dush: valeu…mersi pentru incurajari…deja ma gandesc sa fug in munti de frica lu’ Gica🙂

  4. magdutza Says:

    eu si mama avem 3 (trei) bucati: doi perusisi un rosella pe numele lui Roco – papagal de talie mare colorat in rosu, albastru, verde, galben, daca ma uit mai bine cred ca gasesc tot rogvaivu. ii am de circa trei ani. ala mare tipa tot timpul pe limba lui dar m-am obisnuit, perusu canta toata ziua, numai perusita imi place ca tace, dar musca al dracu de tare. sper sa nu patesc ceva de la mai marele papagalilor ca i-am parat aici😛
    daca n-am plecat in munti pina acum cu trei papagali pe cap, nu mai plec.
    a, am uitat: mai am un stol de popumbei, cativa gugustiuci si cred ca si o pereche de cuci. Oly, daca ai probleme cu Gica, iti spun eu ce sa faci, ca sunt experta in papagali.

  5. bastiendarquay Says:

    @magdutza: EVRIKA! exact omu’ de care aveam nevoie! Noah, ce sa zic? I-am luat leagan de pus in colivie, oglinda cu clopotzel, vitamine, nisip cu calciu, pare destul de multumit. Oricum nu e inca sociabil, probabil e nitel socat ca i s-a schimbat brusc domiciliul🙂 sa-mi zici daca mai tre’ sa-i iau ceva. Ah…cat despre muscaturi: numa’ nevasta-mea stie ce muscaturi si-a luat cand incercam sa-l arestam pe dracu’ asta mic sa-l bagam in colivie🙂

  6. Retoric Says:

    ca fost pierzator constant de papagali nu pot sa-t zic decat: huuuo

  7. bastiendarquay Says:

    @Retoric: ca om care a fost luat la misto de toti vecinii de pe scara fiindca le-am batut la usa sa-i intreb daca nu si-au pierdut papagalu` nu pot decat sa spun: finders keepers🙂

  8. anna Says:

    salut, nu am mai comentat pana acum pe blogul tau, dar articolul asta mi-a trezit amintiri din vremurile cand aveam si eu perusi. mi-au mancat zilele (si noptile) cu galagia pe care o faceau, nu ii potoleam deacat daca ii acopeream si ii induceam in eroare ca cica ar fi noapte si dormeau ca altfel era deazstru. nu stiu daca scrie pe foaia cu instructiuni pe care ai primit-o ca pasarile asta se sperie rau, dar te anunt eu. eu am avut 2 perusi un el si o ea si am plecat intr-o zi de acasa si i-am lasat in colivie, asta nu ar fi fost o problema, dar in fata blocului meu este o casa pe care proprietarii s-au hotarat sa o repare si au schimbat acoperisul si au pus, evident, tabla. din cauza asta au facut mult zgomot si cum papagalii mei erau in balcon s-au speriat ingrozitor si au zburat prin colivie ca apucatii. el nu a patit nimic, dar ea s-a speriat atat de tare incat nu s-a mai controlat sau ce o fi fost in capsorul ei nu stiu, ca s-a lovit cu capul de colivie. cand am ajuns acasa am gasit-o pe jos in colivie abia respira, am dus-o la veterinar si a controlat-o si el mi-a zis ce s-a intamplat ca probabil s-a lovit la cap si pana a doua zi a murit mititica. imi mai ramasese el si fiind marti atunci am stabilit ca sambata o sa merg sa cumpar o alta fetita ca sa nu ramana singur, dar nu am mai apucat ca in doua zile papagulu’ meu a murit de suparare, nu mai manca nici nu mai ciripea nimic. mi-a parut asa de rau dupa ei, da’ nici nu mi-am mai luat altii ca nu am vrut sa mai trec iar prin ce am trecut. oricum, sunt super draguti si iubareti cand se obisnuiesc cu persoanele, deci felicitari pentru viitorul tau mic prieten.🙂

  9. Evil Bubbles Says:

    awwwwwww… sper sa te mai faca sa alergi dupa el prin casa… suna amuzant😀 Go Gica go!!:mrgreen:

  10. bastiendarquay Says:

    @anna: multumesc pentru sfaturi si incurajari; o sa am grija mare de el🙂
    @Bubbles: vei muri in chinuri groaznice, stii, da?

Lasă un răspuns

