Ceasul rau, piata Victoriei si ciorba de burta. Joia mea in Bucuresti

by

Munca. Multa munca, de dimineata de la rasarit pana la ceasurile 4 ale dup`amiezii. Dupa munca, oboseala. Si rasplata, zic – asa ca ma scobor din metrou la Piata Victoriei. Puhoi de oameni, soare frumos, praf. Ma duc spre Clubul Taranului. Un nume cam ciudat pentru o bodegutza destul de draguta; ma intalnesc cu un amic la o bere. Ma rog, un suc si-o apa plata, ca nu pot bea bere cand sunt obosit. Ma sunase – amicul, nu berea – sa ne vedem scurt, la o vorba. Ajung, ma asez, discut, beau. Suc si apa, nu bere, dupa cum ziceam adineauri. Schimbam vorba pentru care venisem si amicul se ofera sa ma duca acasa cu masina din dotare. Iesim din sat clubul taranului. Prin spate, unde-si parcase omul masina. Intre doua treceri de pietoni, nici una la minim 5  metri distanta de autovehicul (la oboseala cunosc ciudat de bine codul rutier). Cautam masina. Nu-i. Ii zic: „omule, ceasul rau. TI-au ridicat-o”. Zice: „nu se poate – unde-i panoul de avertizare?”. Intram intr-un magazin: „Nene, se ridica masini pe-aici?”  „Da dom`le, uite`acu 10 minute, nu mai mult, au ridicat una gri.” Raspunde omul meu: „Citroen? C5?”  „Da dom`le, aia…era a matale?” „Era.”

„Ceasul rau” ii spun omului si ma incearca un zambet. Ne intalniseram, printre altele, sa-mi dea un vin. Vinul era in masina. Masina era pe-o platforma. Platforma o ducea undeva in Baneasa. Ulterior descoperim placuta: „Pentru fluidizarea traficului, din aceasta zona se ridica autovehiculele parcate pe partea dreapta a carosabilului”. „Ba pe-a ma-tii” – zic printre dinti. Pe „partea dreapta a carosabilului” se gasea o coloana de vreo 15 masini. FIX pe aia gri s-au gasit s-o ridice. Amicul suna la comunitari. Politistii, nu cainii. Afla unde ii e masina. Afla cat are de dat pentru ea. 500 de lei. Noi. Facem haz de necaz, ma conduce la metrou. „Te duc acasa cu metroul” imi zice. Rad; ma ia oboseala mai rau. Ma bag in metrou si prind un ziar din acelea gratuite. Adevarul de seara, pare-mi-se. Se citeste bine dupa minciuna de dimineata, ma gandesc. Prima pagina: bucurestenii au comis-o din nou! Dupa cel mai mare carnat din lume, cel mai mare tort din lume…in nu-stiu-care-parc s-a comis azi cea mai mare…ciorba de burta din lume. Oficialii cartii recordurilor asteapta sa inscrie zama la catastife. Bravos, natiune, halal sa-ti fie! Mai scria ca la degustare s-au inghesuit in special batrani. Umilitor, dupa parerea mea. Dar ce sa-i faci? Cu foamea nu te joci.

Ajung acasa. Mananc, pup nevasta din dotare. Nu in ordinea asta. Ma doare capul de oboseala. Citesc niscai mailuri, fac o baie lunga sa-mi revin. Nu-mi revin. E cazul sa ma culc, maine o iau de la capat. Joia mea in Bucuresti se incheie apoteotic in zbarnait de motoare turate, ambulante isterice, sportivii de peste drum care joaca fotbal pe terenul liceului urland ca spartanii la Termopile.

V-am pupat pe portofele, si s-auzim de bine!

P.S. : Urmeaza o leapsa de la Manjusri cu intrebari interesante!

LATER EDIT: Pentru ca deconspirarea partilor implicate s-a petrecut deja pe uichendist.ro, adaug si eu: amicul era Istodor, si pana la urma nota de plata a fost 10 milioane, nu 5. Niste hoti! Pentru celalalt punct de vedere, click aici

Etichete: , , , , , ,

7 Răspunsuri to “Ceasul rau, piata Victoriei si ciorba de burta. Joia mea in Bucuresti”

  1. Manjusri Says:

    Oly, eu am intrat azi in sala de judecata la 11 si am mai iesit la 5 dupa amiaza. Mi s-a dus dracului toata ziua. Te inteleg cum e cu oboseala.😦
    Am asistat si eu in Cluj la o faza de genul celei patite de amicul tau: aia cu platforma au ridicat o Dacia 1300 care era parcata langa 2 mertane, negre, ultimul racnet. La intrebarea amaratului cu Dacia „alea nu le vedeti?”, jegurile i-au raspuns: ridicam ce masini vrem noi. Adica legea sa aplica selectiv, dupa cum vrea cascheta lu’ dom’ militian!
    Am observat ca administratia Bucurestilor (de fapt nu sunt singurii) are o inclinatie pentru tot felul de recorduri kitsch, de balci. Nu le da prin cap sa intre in Cartea Recordurilor si cu cea mai rapida adunare a gunoaielor? Sau cu cel mai fluent trafic auto?😀

  2. dush Says:

    cauta pusca cu sare si gaureste-le curu’ la motociclari.

  3. bastiendarquay Says:

    @Manjusri: cunosc ca legea se aplica selectiv – de aia o duc asa bine hotii „legali” de masini -adica aia ce ti-o ridica pe ascuns, miseleste, fara sa stea prea mult pe ganduri, si ti-o urca pe platforma pentru ca apoi sa-ti ceara 10 milioane pentru recuperarea ei. In cu totul alta ordine de idei, ca veni vorba de sala de judecata…care puii mei e echivalentul romanesc la „your honor” ? „onoarea dumneavoastra” suna cam penibil…zic🙂
    @dush: muahahaha, corect! cu conditia sa le gauresc curu` cand ei au 250 la ora, sa sara de pe motor si sa-i racaie smurdu` cu spatula de prin copaci, `tu`i in gura de zgomotosi!

  4. Manjusri Says:

    Oly, nu prea are echivalent. Ar fi un echivalent relativ „onorata instanta”. Alti avocati spun „domnule/doamna presedinte”, pe model frantuzesc. Daca ma intrebi pe mine, magistratii din Romania nu prea merita apelative in care apar cuvinte gen „onoare”, „onorata”.😀

  5. alicuza Says:

    Se intampla. Ata ete! Cu bine.

  6. irongates Says:

    Oly, muncă multă, n-am apucat nici măcar să înjur la greu politicienii, nu că ar conta…
    Oly, am un caz vesel / trist petrecut în România, secţiunea umilinţei de a trăi în ţara asta, o să cer sprijin, ar fi mai mult caz de investigaţie jurnalistică, mulţumesc anticipat
    Mda…şi la Banatul molcom se întâmplă cam, la fel, ne strecurăm, merg zilnic la bancă, n-am talon de parcare…deh mai face şi firma economie, dar am scăpat..până acum.

  7. Oly Says:

    @irongates: am citit povestea cu militienii crasmari si buticul-bar din curtea scolii; din pacate – cel putin in cazul asta – nimeni n-o sa se intimideze, precum RDS`ul, citind vorbele noastre; deci acolo bodega va fi mult si bine.

Lasă un răspuns

