Cum mi-am petrecut sfarsitul lunii

by

Sfarsitul lui noiembrie a venit cu doua lucruri: 4 zile libere, si inceputul lui decembrie. Dupa ce am dormit de vineri pana duminica (cu mici intreruperi pentru mancat, vazut un film, mers la buda), luni am zis ca e timpul sa mai scot si eu nasul in lume. Asa ca am iesit cu niste „prekini”, cum ar zice Groparu, si cu nevasta din dotare sa punem la cale revelionul. Boon, pana aici nimic anormal. Nu v-am spus insa ce am facut joi dup`amiaza si luni dimineata. Ca daca va spuneam, foc imi iesea din taste, si multi dumnezei se bateau cu sfintii, dracii, crucile si mortii la gura mea.

Pentru ca de vreun an jumate sunt mandru licentiat in sociologie, a venit vremea (adica ma preseaza secretariatul masterului si tanti de la resurse umane de pe plantatie) sa arat si eu o bucata de hartie cu poza mea pe ea ca sa vada oamenii aia ca n-am facut facultatea la Spiru. Ohohoo, dragii mei, d-apoi credeti ca-i asa usor sa pui mana pe hartia aia in Bucuresti? (as zice in Romania, dar nu stiu cum merge treaba in alte centre universitare – astept feedback de la Manjusri pe tema asta).

In primul rand, biroul acte de studii al Universitatii. Mari oameni, deosebiti, pupa`i`ar tata in frunce sa-i pupe de fromoshi ce-s ei – au program cu publicul DOUA ore pe zi, de la ora 12 la ora 14 de luni pana joi. Noi, fraierii care muncim NOUA ore pe zi, nu doar doua si restul cafele, tabloide si barfe,  n-avem nici o sansa sa ajungem la timp acolo decat daca printr-o minune patronul se gandeste sa ne dea jumate de zi libera pe care sa ne-o si plateasca. Intamplator, joi fiind Ziua Recunostintei la noi a fost zi scurta, cu plecare la 12. Bucuros nevoie mare, zic ca-mi rezolv problema, si-mi ridic diploma, si o pun frumos intr-o rama si ma uit la ea, ca oricum n-o sa-mi fie dat sa practic sociologia in viata asta. Ma bat cu traficul, trec prin spangi, prin glonti, prin fum, prin mii de baionete, ajung la biroul vietii transpirat, obosit ca un alergator de maraton, imi ridic invingator buletinul in aer si ma asez cuminte la coada de 5 metri (aproximativ 20,3 oameni – adica 20 de oameni si vreo 3 coate). Mai aveau jumatate de ora pana la inchidere. Stau, astept, transpir, astept, imi vine randul la 2 fara 10 minute. Respir usurat, intind buletinul, ii spun cu emotie promotia si facultatea, iar tanti – o fiinta mai acra decat faimoasele lucratoare de la posta, imi taie din scurt elanul: „n-ai fisa de lichidare, nici poze”. Trecand peste faptul ca am pretentia sa fiu „dumneavoastra” cu o tanti cu liceul economic facut, si nu „bai fraiere ia d-aici m„`e ca n-ai toate hartiile in regula”, m-am enervat la culme fiindca tin minte ca ieri ca NU AM PUTUT PREDA LUCRAREA DE LICENTA LA SECRETARIAT FARA DOUA POZE ATASATE SI FISA DE LICHIDARE COMPLETATA!!!!

Tanti, simtindu-mi nervii, binevoieste sa adauge „toti de la sociologie sunt asa” – intr-o incercare disperata de a deturna valul de injuraturi pe care-l simtea apropiindu-se  de la ea catre facultatea de sociologie care, vezi doamne, mi-a pierdut pozele si fisa de lichidare. Ma calmez, respir ca bovina dupa 10 hectare arate cu plugul de lemn, imi inghit dracii si dumnezeii si ii cer o fisa de lichidare. deja stiam ca nu am sanse sa ma intorc in aceeasi zi cu treburile rezolvate, asa ca am iesit de-acolo bodoganind.

Pentru cine stie jocuri RPG…pentru mine incepea acum un quest pentru 500 de puncte de experienta, 1000 gold si 3 artefacte: 3 stampile fermecate, una de la serviciul social, una de la biblioteca facultatii de sociologie, si una, cea mai valoroasa, de la biroul contabilitate, toate aflate in locatii separate, pazite de armate de monstri sub forma de femei frustrate, bulbucate, telenoveliste si semi-docte si armate cu o ghicitoare: „ce program cu publicul avem?” al carei raspuns iti deshidea sau inchidea calea spre una din stampile: 12-14, luni-joi. Alerg eroic, ma invart ca un coi intr-o caldare, gasesc serviciul social…in caminul facultatii de drept, incuiat cu interfon. Ma simteam ca un pervers care bantuie pe langa caminul fetelor asteptand sa se deschida usa de dinauntru. Insa asta am facut…am asteptat. Si timpul se scurgea pretios…pana intr-un final cand usa s-a deschis, am urlat un ALELUUUUUIAAAAAA din toti bojocii si am intrat, gasind-o pe tanti cu stampila pe picior de plecare. Din fericire, cred ca avusese o zi buna, pentru ca a binevoit sa imi dea si pix cu care sa completez fisa de lichidare, si pretioasa stampila. TRIIIINKKK! Quest log updated!New level achieved! (imi cer scuze cititorilor ne-jucatori pentru referintele din jocuri, insa sunt blogger jucator si n-am cum ma abtine :)  )

Inainte sa apuc sa ma uit pe harta sa ma lamuresc pe unde vine contabilitatea imi da prin gand sa ma duc la biblioteca facultatii de sociologie pentru stampila 2 – de la Sfanta Biblioteca cu Scrolluri Antice Dimitrie Gusti. Spellurile de acolo le invatasem cand eram doar un pre-sociolog de level 3, deci ma duceam direct la tinta pentru stampila care mi-ar fi asigurat asceza la level 5 SI pastrarea locului de munca. Insa, ghinion – ajung acolo si centrul de imprumut se inchisese de 10 minute. Ati ghicit ghicitoarea magica? Program zilnic pana la ora paishpeeee!!!

Dezamagit, imi aduc aminte ca biroul contabil e undeva la subsolul facultatii de drept, de unde tocmai venisem…si ca se inchide la ora doua. Asa ca am dat „end turn” si am luat-o incetisor spre casa, ca nu se mai putea…hotarat fiind sa ma intorc luni, ca deh, daca tot am liber, macar sa-mi rezolv problema. Insa luni…SURPRIZAAA! Concediu fara plata impus de Zeitatile Lumii de Sus care au baza in palatul Victoria, imposibil de atacat cu niste biete spelluri ca ale mele, sociolog de level 4, cu mana mica si skilluri in calculatoare.

Obosit, transpirat, plin de spume si de draci, am dat save game si-am lasat-o pe alta data. Cand va trebui sa-mi iau jumate de zi libera, pe banii mei, ca sa imi rezolv niste porcarii ce se puteau lejer rezolva daca universitatea bucuresti ar fi intrat in secolul 21 si-ar fi avut o nenorocita de baza de date informatizata, in asa fel incat un calculator sa stie automat ca n-am nici o datorie si sa-mi elibereze naibii licenta aia numai buna de sters la fund cu ea! Dar…traim in Romania si asta e un quest pe care numai palladinii de la level 50 in sus il pot duce la bun sfarsit.

V-am pupat pe portofele, si s-auzim de bine!

Etichete: , , , , , , , , , ,

8 Răspunsuri to “Cum mi-am petrecut sfarsitul lunii”

  1. Alex Calcan Says:

    Asta nu este nimic…

    Recent mi-am luat permisul de conducere, Moto si Auto… si ia ghici, ai nevoie de, Cazier Judiciar, Taxa de permis, Taxa de examinare, dosarul scolii, fisa deomologare a masinii pe care dai scoala, control medical, control la cap… ok, si incep eu frumos, fara nervi, Ma duc sa iau cazier, teapa, trebuie platita taxa de 10 lei la trezorerie. Platesc taxa, ma intorc, cica il scoate pe loc, teapa, nu mergea printerul, nea politistu, se gandeste ca daca nu merge prin retea printerul, o ia din biroul lu colega, o pune pe masa la el si da print, fara sa conecteze cablurile, duuuhh!!! in fine trec peste asta si zic ca mai am de platit taxele de examinare si sunt boss, teapa, taxa de permis (plasticul) o platesti la cec, 5 lei la taxe si impozite locale.

    Asa ca ce ai facut tu este de 500 puncte experienta, dar pt un permis auto, level 40 scrie pe el…😀

  2. irongates Says:

    Off, dacă schimbi puţin diverse denumiri, cred că merge chiar si prin rotaţie, ai imaginea României bugetare: încăperi ticsite de dosare prăfuite, ici şi colo câte un monitor al vreunui calculator pitit pe sub birou şi unde se afişează falnic Solitaire, personal (de ambele sexe) sictirit, acru şi plictisit de publicul căruia trebuie să-i stea la dispoziţie. Ăla micu zice că le-a tăiat sporurile însă unul sigur a rămas şi este primit pe merit : sporul pentru nesimţire

  3. Manjusri Says:

    Oly, experienta ta cu stampile, cozi, tanti acre, fisa de lichidare, program de 2 ore, seamana ca 2 picaturi de apa cu ce am patit eu cand am vrut sa-mi iau diploma de licenta. Nici UBB-ul nu e mai breaz… e cam ca la nebuni!
    Esti jucator de RPG-uri? Ce anume te joci?😀

  4. Oly Says:

    @Calcan: sa-l folosesti sanatos si drive safely🙂
    @irongates: stiu, e la fel cam peste tot unde exista ghisee, din pacate; pacat – birocratia ar putea fi un sistem eficient daca oamenii din compozitia ei ar fi mai de soi; uite chinezii – au inventat birocratia acum 4000 de ani si acum sunt o superputere globala🙂
    @Manjusri: de ieri sunt licentiat cu hartie! am terminat questul!🙂 da, sunt jucator de rpg`uri. Witcher am jucat pana m-am plictisit, acuma sunt prins in Dragon Age🙂 imi plac si alea turn-based gen Heroes si King’s Bounty (am terminat ambele Bounty-uri😀 )

  5. Manjusri Says:

    Oly, eu sunt mare fan Diablo 2 LoD. Abia astept sa apara Diablo 3. Calcul meu nu duce Dragon Age si Witcher.😦 Din cate aud eu, s-ar putea sa-mi aduca Mos Craciun un calc mai performant, sa ma pot apuca si eu de jucat Dragon Age si Witcher.

  6. bastiendarquay Says:

    @Manjusri: doamne, numa’ eu stiu cate nopti am pierdut in LoD🙂 am si acuma pe undeva o foaie a4 cu retete pentru cutiuta aia🙂 tin minte cum bateam harta`n lung si`n lat cautand pietricele si alte nimicuri sa le bag in cutie sa-mi iasa naiba stie ce maciuca, armura, amuleta🙂 adevarul e ca Blizzard a facut 3 chestii nemuritoare: diablo, starcraft si warcraft. Astea o sa aiba jucatori si peste 20 de ani cand o sa avem toti pc`urile implantate in creier.

  7. Cum mi-am petrecut sfarsitul lunii « Vorba lu' Oly | Uni Ego Says:

    […] Cum mi-am petrecut sfarsitul lunii « Vorba lu' Oly Visited 1 times Tanti, simtindu-mi nervii, binevoieste sa adauge “toti de la sociologie sunt asa” – intr-o incercare disperata de a deturna valul de injuraturi pe care-l simtea apropiindu-se de la ea catre facultatea de sociologie care, vezi doamne, … […] […]

  8. Contabil Says:

    Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Lasă un răspuns

